söndag 29 mars 2020

Chihuahuan

Cosette har bott hos mig i sju månader nu. 
De som känner mig vet ju att jag har haft en hel del otur med mina hundar de senaste åren. Givetvis har det inte varit problemfritt med Cosette heller... I oktober fick hon opereras akut pga navelbråcket, bukhinnan hade glidit ner i bråcket som börjat snöra åt det. Det blev alldeles blålila, svullet och stenhårt. Jag hade inga stora förhoppningar om att få hem henne igen, men redan samma kväll fick jag hämta Svea rikes mest morfinpåverkade hund. Humörmässigt var hon som självaste Hin Håle de närmsta veckorna efter, halskrage var nämligen ett absolut måste och den gillade hon inte. Första natten sov hon inte alls, jag vaknade flera gånger och såg henne sitta och blänga irriterat på mig... 
Min plan för henne var egentligen att kastrera och fixa navelbråcket samtidigt. Men när det blev akut så blev det ju... För någon månad sedan var det även dags för munsanering och utdragning av två tänder. Återigen arg chihuahua på smärtstillande! 
Så den där kastreringen får helt enkelt vänta lite, nu ska vi bara ha en lugn period. Vi har ju trots allt bara precis lärt känna varandra! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar