lördag 15 augusti 2015

Nytt intresse...

I april i år flyttade jag officiellt in med min sambo och hans två barn. Jag, med deltidshunden och alla kläder, skor, smink, tjejprylar in absurdum... Gissa om det måste varit chockartat för grabbmaffian? 
Hur som helst har jag utvecklat nån sort trädgårdsintresse som jag aldrig ens anat att jag haft... Så den här stackars slitna bloggen ska få en ny inriktning tänkte jag! 

Dagens titt i växthuset avslöjade att det varit alldeles för varmt där, massa spruckna vindruvor! Helt otippat hittade jag även två ganska stora chilisar som överlevt attacken från bladlöss och sniglar trots allt... Jag har mer eller mindre ignorerat växthusets existens sen den incidenten, men det här var en kul upptäckt! Den större av dom fick genast nytt hem i en gammal hink och placerades på framsidan där det är lite mer skugga, för att inte dö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar