söndag 26 januari 2014

Extensions - vara eller icke vara?

Jag hade under en period (som var längre än jag själv vill acceptera) en stor fet crush på extensions. Inte såna lösa clips alltså, utan keratinvax eller microringar. Det sistnämnda fixade jag på mig själv med hjälp av en spegel. Är man lite pysslig så är man ;) Tanken var ju från början att bara ha dessa i väntan på att mitt eget hår skulle pigga på sig (samma läge som just nu alltså), men nääh... Så funkade det ju inte. Även om microringar funkade jättebra på mig, slet inte alls särskilt mkt, så är det ju så att alla extensions sliter, mer eller mindre mycket, men alltid mer än att inte ha några alls. Efter att ha legat paralyserad av matthet i sängen flera dagar (maginfluensa) så plockade jag ur mina sista, men högt älskade slingor, i januari 2011. RIP löshåret...
Idag nöjer jag mig med att ta fram och klappa lite på det ibland, haha, och så har jag skaffat såna där clipsgrejer om abstinensen skulle bli för svår. ;)

Tycker dock det är kul att pyssla med, och har fixat K's extensions ett otal gånger :)
(Kan dock starkt avråda från allt som innefattar lim, det var inte roligt alls!)

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar